perjantai 5. helmikuuta 2010

Big Day part. 1


Maanantaista asti olen yrittänyt saada poliisilaitokselle aikaa hakemuksen jättämistä ja haastattelua varten. Vihdoin ja viimein tänään oli komisariolla aikaa haastatella minua. Fiilikset vaihtelivat ennen haastattelua rajusti, jännitti, pelotti, hymyilytti ja samalla olin todella innostunut - olinhan odottanut tätä hetkeä pitkään!

Aluksi jouduin täyttämään hakemuksen neljännen sivun, jossa piti tehdä lyhyt kirjoitelma omasta elämästä sekä omista luonteen heikkouksista ja vahvuuksista. Suojelupoliisin turvallisuusselvityslomake piti täyttää myös. Etukäteen olin harjoitellut elämänkerran kirjoittamista, joten selvisin siitä nopeasti ja sujuvasti.

Komisariolla oli toinen nainen haastateltavana ennen minua, joten pienen hetken jouduin odottamaan huoneeseen pääsyä. Itse haastattelu oli rento ja lyhyt, perinteinen "Miksi haluat poliisiksi?" -kysymys esitettiin tietenkin. Haastattelusta jäi hyvä fiilis, ja paperit lähtivät eteenpäin Poliisikoululle. Nyt alkaa piinaavan odotuksen osa 1, kun odottelen noin kuukauden kutsua ensimmäiseen valintakokeen vaiheeseen.

2 kommenttia:

Mari kirjoitti...

Peukkuja pidetään :)

Johanna kirjoitti...

Kiitos, kiitos! :)